МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
ХАРКІВСЬКА ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ КУЛЬТУРИ
КУЛЬТУРА УКРАЇНИ
Збірник наукових праць
За загальною редакцією В. М. Шейка
Засновано в 1993 р.
Випуск 42
(Спецвипуск)
Частина 1
УДК [316.45/6:65.012.32](075.8)
ББК 71я54 + 85я54
Засновник і видавець — Харківська державна академія культури
Друкується за рішенням ученої ради
Харківської державної академії культури
(протокол № 9 от 26.04.2013 р.)
Затверджено постановою ВАК України від 27.05.2009 р. №1-05/2 як наукове
фахове видання з культурології, мистецтвознавства.
Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації
Серія КВ № 13566-2540Р від 26.12.2007 р.
Редакційна колегія:
В. М. Шейко, доктор історичних наук (відповідальний редактор);
М. В. Дяченко, доктор філософських наук (заступник відповідального редактора);
З. І. Алфьорова, доктор мистецтвознавства;
Ю. І. Лошков, доктор мистецтвознавства;
І. І. Польська, доктор мистецтвознавства;
Н. П. Осипова, доктор філософських наук;
В. М. Откидач, доктор мистецтвознавства;
Л. В. Стародубцева, доктор філософських наук;
О. Г. Стахевич, доктор мистецтвознавства;
О. І. Чепалов, доктор мистецтвознавства;
О. В. Шило, доктор мистецтвознавства;
В. В. Шкода, доктор філософських наук;
А. Т. Щедрін, доктор культурології;
І. Ю. Коновалова, кандидат мистецтвознавства (відповідальний секретар)
Редактори:
Л. Ф. Торбовська,
А. Г. Лисенко,
О. О. Яіцький
Комп’ютерна верстка
С. В. Яшиш
Електронна версія видання
І. Г. Колесник
Сбірник одним файлом
Зміст
В. М. Шейко (V. M. Sheyko),
М. М. Каністратенко (M. M. Kanistratenko)
Вища культурно-мистецька освіта України: проблеми
та перспективи (Higher education in the sphere of culture
and art in Ukraine: problems and perspectives)
Т. М. Колос (T. M. Kolos)
Особливості законодавчого та нормативно-правового
забезпечення початкової мистецької освіти в Україні
на сучасному етапі (Features of the legal and regulatory basis
for primary artistic education in Ukraine at present)
С. М. Волков (S. M. Volkov)
Професійне мистецтво й мистецька освіта: точки перетину,
орієнтири розвитку (Professional art and artistic education:
points of contact, guiding lines of development)
О. В. Овчарук (O. V. Ovcharuk)
Iнновація як стратегія розвитку сучасної культурно-мистецької освіти (Innovation as a strategy of modern
culture-art education)
С. В. Виткалов (S. V. Vytkalov),
В. Г. Виткалов (V. H. Vytkalov)
З історії становлення культурологічної освіти в регіоні (From the history of the culturological education development
in western ukraine)
О. В. Кравченко (O. V. Kravchenko)
Культурологія у вимірах традицій академічної культури (Cultural studies in the dimensions of academic culture
traditions)
В. І. Шевченко (V. I. Shevchenko),
І. В. Богданова-Борденюк (I. V. Bogdanov-Bordenyuk)
Нагальні проблеми гуманітарної стандартизації (нормалізації)
та термінологізації у сфері культурно-мистецької освіти (Urgent humanitarian problems standardization (normalization)
and in terminologization kulturovo-art education)
В. С. Мірошниченко (V. S. Miroshnichenko)
Культурологія всеєдності та синергійна антропологія:
альтернативи міждисциплінарності (Culturology of allunity
and sinergetic anthropology as an alternative
of interdisciplinarity)
Т. О. Дмитренко (T. Dmitrenko)
Особливості підготовки магістрів з менеджменту
соціокультурної діяльності: парадигмальний аналіз (Special featuries of training of holders of the management
of social-cultural activity: paradigmal analysis)
О. А. Гаврюшенко (O. A. Havriushenko)
Концепція магістерської програми зі спеціальності «медіа-комунікації» в ХДАК (Concept of master programme
of «media communications» specialty)
Ханс Ельбесгаузен (Hans Elbeshausen)
Викладання культурології в Данії (Synopsis about
culturology/cultural studies in Denmark)
О. С. Частник (O. S. Chastnyk), А. Сведлоу (A. Svedlow)
Educating arts managers at american universities (Підготовка
арт-менеджерів в американських університетах)
Дж. Гофланд (John Hofland), С. В. Частник (S. V. Chastnyk)
Theatre education at gonzaga university (USA) and the
prospects of its cooperation with KHSAC (Театральна освіта
в університеті Гонзага (США) і перспективи співпраці
з ХДАК)
Н. П. Донченко (N. P. Donchenko),
В. П. Дячук (V. P. Diachuk)
Основні принципи професійної підготовки режисера
як майстра сценічного мистецтва (The basic principles
of professional training of the director as the performing
art master)
Л. Савчин (l. Savchyn)
Мистецтво як основа художньо-естетичного чинника
потреб молоді (Art as a basis for artistic and aesthetic
satisfaction of the needs of youth)
Т. В. Шершнёва (T. V. Shershniova)
Психологическое содержание систематизации понятий
в процессе профессиональной подготовки кадров
для сферы культуры и искусства (The psychological content of systematization of concepts of process of vocational training of shots for the culture and art sphere)
Н. Н. Семейкина (N. N. Siemeykina)
О преподавании «истории мировой литературы» в вузах культуры (About teaching «history of world literature» at the universities of culture of Ukraine)
Н. В. Дымченко (N. V. Dimcenco)
Поликультурный сегмент в системе культурно-
искусствоведческого образования в Приднестровье: истоки,
особенности, реалии (Multicultural segment in the system
of artistic education in pridnestrov'e: sources, features,
realities)
А. Н. Желтоног (A. N. Zeltonoh)
«Японское фортепиано»: взгляд на музыкальное образование
в Японии («Japanese piano»: a look at the music education in Japan)
Є. І. Коваленко (Y. I. Kovalenko)
Особливості уроків класичного танцю в Національній опері
України (Peculiarities of the lessons of classsc dance in the
National opera of Ukraine)