Ніколенко Роксана Вікторівна
викладач, кандидат мистецтвознавства (доктор філософії)
Викладає навчальні дисципліни: фортепіано для всіх спеціалізацій музичного мистецтва, «Джазове фортепіанне виконавство».
Протягом 2008-2012 рр навчалася у Кіровоградському музичному училищі (нині Кропивницький музичний фаховий коледж). Диплом бакалавра та магістра отримала у Харківському національному університеті мистецтв ім. І. П. Котляревського, який закінчила 2018. Того ж року вступила до аспірантури Харківського національного університету мистецтв ім. І. П. Котляревського по закінченні якої у 2021 році захистила дисертацію «Стильові механізми виконавської та композиторської творчості М.−А. Амлена» на здобуття наукового ступеня доктора філософії (музичне мистецтво).
За період навчання у ХНУМ ім. І. П. Котляревського на бакалавраті та магістратурі була активним учасником щорічної Міжнародної науково-творчої конференції студентів та аспірантів «Мистецтво та шляхи його осмислення в дослідженнях молодих науковців», отримала диплом у конкурсі «Арт журналістика» (Приз «Поза обріями професії») (2016). Окрім науково-дослідницької діяльності навесні 2015 року виступала із сольним концертом у КЗ «Кіровоградська музична школа № 2 ім. Ю. С. Мейтуса».
Під час навчання на аспірантурі ХНУМ продовжувала брати участь у багатьох науково-практичних конференціях, серед яких: Звітня науково-практична конференція «Музика і театр у сучасному науковому дискурсі» (Харків, 22 лютого 2019 р.); ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Герменевтика в науках про дух» (Харків, 21-22 березня 2019 р.); Дев’ятнадцята науково-практична конференція Українського товариства аналізу музики «Динаміка становлення індивідуального музичного стилю: особистість, школа, напрямок, епоха» (Київ, 5-6 квітня 2019 р.); Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні парадигми музики, театру та мистецької освіти» (Харків, 21-22 лютого 2020 р.); І відкрита звітна конференція Ради молодих вчених Харківського національного університету мистецтв ім. І. П. Котляревського (онлайн) «Мистецтво та наука в сучасному глобалізованому просторі» (Харків, 16 травня 2020 р.); Двадцята науково-практична конференція Українського товариства аналізу музики (онлайн) «Інтерпретаційний потенціал музичного твору» (Київ, 30 жовтня – 1 листопада 2020, платформа Zoom); Міжнародна наукова конференція «Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку» (Харків, 26-27 листопада 2020); Міжнародна науково-практична конференція «Сучасне слово про мистецтво: наука та критика» (Харків, 4-6 березня 2021), ІІ Міжнародна наукова конференція «Мистецтво та наука в сучасному глобалізованому просторі» (до Дня науки в Україні) (Харків, 17-18 травня 2021). Міжнародна наукова конференція «Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку». (Харків, 18−19 листопада 2021). Також за період навчання на аспірантурі входила до складу Ради молодих вчених ХНУМ.
У 2018-2020 роках працювала викладачем класу фортепіано та концертмейстером у КПСМНЗ «Дитяча музична школа № 3 ім. М. В. Кармінського». У якості концертмейстера брала учать у таких конкурсах та фестивалях як :«Харківські зорі. Зима. (2019), VII Міжнародний конкурс виконавців на народних інструментах «Арт-Домінанта» (2019), XIV регіональний музичний фестиваль ШЕВ «Надія» (2019).
З 2020 року працює викладачем на кафедрі фортепіано Харківської державної академії культури.
Є автором праць:
1. Ніколенко Р. Специфіка іронічного у творчості М. А. Амлена на прикладі «Варіацій на тему Паганіні». Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: зб. наук. ст. / Харківський національний університет мистецтв імені. І. П. Котляревського. Харків, 2019. Вип. 52. Когнітивне музикознавство. С. 132‒144.
2. Ніколенко Р. Композиторський та виконавський стиль М. А. Амлена у контексті естетики постмодернізму. Аспекти історичного музикознавства : зб. наук. ст. / Харківський національний університет мистецтв імені. І. П. Котляревського. Харків, 2018. Вип. XIV. С. 168‒180.
3. Ніколенко Р. Інтерпретація чужого тематичного матеріалу в композиторській творчості М. А. Амлена. Культура України : зб. наук. пр. / Харківська державна академія культури. Харків : ХДАК, 2019. Вип. 66. С. 175‒183.
4. Ніколенко Р. Історична ретроспектива у композиторській творчості М. А. Амлена. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: зб. наук. ст. / Харківський національний університет мистецтв імені. І. П. Котляревського. Харків, 2020. Вип. 56. С. 238‒252.
5. Ніколенко Р. Варіаційні цикли Марка-Андре Амлена: композиторська інтерпретація жанру. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. 2020. Вип. 127. ISSN 2522-4204 (online). С. 83‒95.
6. Ніколенко Р. В. Леопольд Годовський – Марк-Андре Амлен: історико-культурний діалог митців. Міжнародна наукова конференція «Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку». Харківська державна академія культури, 26‒27 листопада 2020 року. Харків : Видавець ПП Озеров Г. В., 2020. С. 319-321.
7. Ніколенко Р. В. Забуті сторінки композиторської творчості С. Фейнберга. Міжнародна наукова конференція «Культурологія та соціальні комунікації: інноваційні стратегії розвитку». Харківська державна академія культури, 18−19 листопада 2021 року. Харків : Видавець ПП Озеров Г. В., 2021. С. 281-282.
8. Ніколенко Р. Специфіка композиторської інтерпретації жанру прелюдії у творчості Самуїла Фейнберга. Культура України : зб. наук. пр. / Харківська державна академія культури. Харків : ХДАК, 2021. Вип 74. С. 55-60.