ФАКУЛЬТЕТ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Кафедра фортепіано

Сердюк Ярослава Олександрівна
старший викладач, кандидат мистецтвознавства

Закінчила ХССМШ-і (2006), фортепіанний та теоретичний відділи, ХНУМ ім. І. П. Котляревського (2011) за фахом «музикознавство» (клас професора Г. Б. Полтавцевої) та «фортепіано» (клас старшого викладача Н. О. Сутулової). З 2011 по 2012 р. працювала концертмейстером в ДМШ №6 ім. М. Лисенка. З 2011 по р. працювала на кафедрі теорії музики на посаді викладача (навчальні курси «сольфеджіо», «гармонія», «поліфонія»), зараз також працює концертмейстером кафедри оркестрових інструментів ХДАК. У 2014 р. закінчила асистентуру-стажування на кафедрі спеціального фортепіано (клас старшого викладача Н. О. Сутулової), у 2015 р. – аспірантуру (клас професора Г. Б. Полтавцевої), авторка кандидатської дисертації «Віртуальне як концепт музичної науки» та низки статей на цю тему. Коло наукових інтересів – віртуальне в музиці, творчість маловідомих композиторів, зокрема, жінок-композиторок. Членкиня Вагнерівського товариства м. Харкова та Ради молодих вчених ХНУМ ім. І. П. Котляревського, стипендіат Вагнерівського фестивалю у м. Байорті (2006), лауреат І премії конкурсу «Арт журналістика» (2012), дипломант V Міжнародного інструментального конкурсу Євгена Станковича, номінація «Камерний ансамбль», (Київ, 2017), нагороджена дипломом XIII Всеукраїнського конкурсу «Класичний меридіан» як кращий концертмейстер, лауреат ІІІ премії міжнародного конкурсу «Мистецтво ХХІ століття», номінація «фортепіано» (Київ, 2019). Як виконавець бере участь у концертах Вагнерівського товариства, брала участь у проекті «piano-119» у Харківській філармонії, присвяченому музиці ХХ ст.

Наукові публікації останніх років:
1. Сердюк Я. О. Комплексні структури віртуального у формуванні асоціативно-образного плану музичного твору // Аспекти історичного музикознавства : зб. наук. ст. Вип. ХІV / Харків. нац. ун т мистецтв імені І. П. Котляревського ; ред. упоряд. Л. В. Русакова. — Харків : ХНУМ, 2018. — C. 207 – 229
2. Сердюк Я. О. Аманда Майєр – скрипалька, піаністка, композиторка – представниця лейпцизького романтизму // Аспекти історичного музикознавства : зб. наук. ст. Вип. ХVІI: Мистецтво: Жінка за межами звичайного / Харків. нац. ун т мистецтв імені І. П. Котляревського ; ред. упоряд. Л. В. Русакова; ред. Ю. П. Величко, Я. О. Сердюк. Харків : ХНУМ, 2019. С. 232–249
3. Сердюк Я. О. Камерні твори Аманди Майєр в контексті європейського романтизму // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. ст. Вип. 56 / Харків. нац. ун т мистецтв імені І. П. Котляревського ; упоряд. Я. О. Сердюк; ред. Я. О. Сердюк, П. А. Кордовська, Л. В. Русакова, С. Г. Анфілова. Харків : ХНУМ, 2020. С. 121–135
4. Y. Serdiuk. Violin Concerto by Amanda Maier as romantic genre model implementation. // American Research Journal of Humanities Social Science (ARJHSS). Volume 04, Issue 05, pp. 06-08. URL: https://www.arjhss.com/wp-content/uploads/2021/05/B450608.pdf
5. Сердюк Я. О. Фортепіанне тріо Аманди Майєр в контексті еволюції жанру. Науковий вісник національної музичної академії ім. П.І. Чайковского, вип. 131. С. 63-79.