ІНФОРМАЦІЯ
ЩОДО ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ
ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ
ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ «СІЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО»,
СПЕЦІАЛЬНОСТІ 026 СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО
ХАРКІВСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АКАДЕМІЇ КУЛЬТУРИ
«Індивідуальна освітня траєкторія здобувача вищої освіти – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача вищої освіти, що ґрунтується на виборі здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів. У вищій освіті індивідуальна освітня траєкторія включає, зокрема, послідовність здобуття освітніх кваліфікацій, академічну мобільність, визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти тощо. Індивідуальна освітня траєкторія формується здобувачем вищої освіти з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду».
Метою формування індивідуальної освітньої траєкторії є орієнтація на індивідуальні можливості й запити здобувачів вищої освіти, здатність до пошуку й засвоєння нових знань, ухвалення нестандартних і відповідальних рішень у сфері своєї професійної діяльності, постійного підвищення власної конкурентоспроможності на ринку праці.
Індивідуальна освітня траєкторія здобувача ОПП «Сценічне мистецтво» ХДАК реалізується через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття вищої освіти, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання.
Індивідуальна освітня траєкторія здобувача ОПП «Сценічне мистецтво» ХДАК визначається через його Індивідуальний навчальний план.
Дидактичний алгоритм розроблення індивідуальної освітньої траєкторії складається з кількох етапів:
• Аналіз потреб і можливостей здобувачів вищої освіти.
• Визначення освітніх цілей.
• Вибір навчальних матеріалів та методів.
• Планування навчання.
• Реалізація індивідуальної освітньої траєкторії.
• Оцінка результатів.
Побудова індивідуальної освітньої траєкторії ОПП «Сценічне мистецтво» базується на системі таких компонентів:
1) цінності як орієнтири для самореалізації, прояву і розвитку своїх особистісних якостей, здійснення індивідуального призначення;
2) мотиви, що визначають зацікавленість здобувачів вищої освіти в результативності навчання, задоволення нею; зацікавленість викладача в розвитку здобувачів, задоволення від спілкування з ними;
3) норми, що лежать в основі розуміння здобувачами вищої освіти, відповідальність за своє навчання, формування їхньої належної позиції як суб’єкта освітньої діяльності та майбутнього професіонала;
4) мета, що уособлює спрямованість на оволодіння основами загальнолюдської та професійної культури і ключовими компетентностями (ціннісно-смислова, інформаційна, пізнавальна, комунікативна тощо), усвідомлення викладачем права здобувача вищої освіти на особистісні освітні цілі;
5) позиції учасників освітнього процесу (педагог створює умови для самостійного вчення, взаємне партнерство викладача і здобувача освіти тощо);
6) форми і методи як демократичні, динамічні форми організації освітнього процесу, їх доцільне поєднання з акцентом на самостійну роботу здобувачів освіти;
7) засоби (традиційні підручники доповнюються ресурсами інформаційнотелекомунікаційних систем і засобів масової інформації);
8) контроль і оцінка, що передбачає зміщення акценту на самоконтроль і самооцінку здобувачів освіти (Годаванюк Т. Індивідуальне навчання у вищій школі : монографія. К.иїв : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2010. 160 с.).
Структурні складові формування індивідуальної освітньої траєкторії:
• аналіз навчального плану освітньо-професійної програми ОПП «Сценічне мистецтво»;
• ознайомлення з анотаціями освітніх компонент ОПП;
• аналіз загальних та спеціальних компетентностей, програмних результатів навчання ОПП;
• аналіз можливостей неформальної освіти здобувачів ОПП (тренінги, вебінари, майстер-класи, освітні сертифікаційні курси тощо);
• аналіз вибіркових освітніх компонентів.
Шляхи формування індивідуальної освітньої траєкторії:
• вільний вибір здобувачем видів навчальної діяльності;
• вільний вибір дисциплін, які найбільше імпонують його побажанням і уявленням про професію, запитам, інтересам;
• навчання здобувачів освіти за індивідуальним графіком роботи з поєднанням його з професійною діяльністю;
• участь здобувачів освіти у програмах академічної мобільності;
• вибір баз виробничої практики;
• участь у наукових конференціях, семінарах, конкурсах, змаганнях тощо;
• вибір тематики та наукового керівника кваліфікаційних робіт;
• неформальна освіта: проходження сертифікаційних курсів для формування додаткових професійних компетентностей.
Обрання вибіркових дисциплін регламентовано Положенням про порядок та умови обрання здобувачами вищої освіти Харківської державної академії культури вибіркових дисциплін (зі змінами) https://ic.ac.kharkov.ua/public_inf/pologen/pologen/pologen_kzv5.pdf
Посилання на реєстраційну форму для обрання вибіркових навчальних дисциплін міститься у Каталозі.