15 листопада 2023 року для викладачів та здобувачів вищої освіти Харківської державної академії культури була проведена дискусійну панель «Академічна доброчесність в освітньому процесі ХДАК».
Модератор зустрічі: кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри режисури Роман Геннадійович Набоков.
Спікери:
• Помічник проректора з виховної роботи, старший викладач кафедри мистецтвознавства, кандидат юридичних наук Каріна Олексіївна Попова-Коряк. Тема доповіді: «Правові аспекти академічної доброчесності учасників освітнього процесу»;
• Директор бібліотеки Тетяна Олександрівна Кирпа. Тема доповіді: «Як написати кваліфікаційну роботу без плагіату?».
Академічна доброчесність є важливим фактором успішності закладу вищої освіти, науково-педагогічних працівників, а також випускників. На ній базується довіра колег, роботодавців, замовників освітніх і наукових послуг, спонсорів та інших партнерів.
Академічна доброчесність є необхідною складовою якісної вищої освіти і наукових досліджень. Сьогодні питання академічної доброчесності у закладах вищої освіти дедалі більше врегульовується на рівні локальних нормативно-правових актів (Положень про академічну доброчесність, Кодексів академічної доброчесності тощо).
Розуміння засад, на яких формується академічна доброчесність, стає однією з необхідних компетентностей як науково-педагогічних працівників, так і здобувачів вищої освіти.
Академічна доброчесність у Харківські державній академії культури здійснюється за допомогою нормативно-правового регулювання (передусім, Закону України «Про освіту» та внутрішніх нормативних документів академії), технологічних рішень (програмного забезпечення, яке виявляє плагіат та створення спеціальних баз даних академічних текстів для перевірки на подібність) та профілактичних заходів (роз’яснення викладачами принципів академічної доброчесності під час своїх навчальних занять, проведення для учасників освітнього процесу семінарів та тренінгів, анкетування тощо).
Головна мета запровадження академічної доброчесності у закладі вищої освіти — це забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень, що потребує формування відповідного середовища, в якому академічна доброчесність буде гарантом високої якості надання освітніх послуг.
В процесі панельної дискусії були проаналізовані типові види порушень академічної доброчесності; розкрито правовий статус учасників освітнього процесу, який деталізовано в положеннях Харківської державної академії культури; ознайомлено з видами відповідальності у разі порушення норм авторського права; ознайомлено учасників зустрічі з програмою Strike Plagiarism для виявлення фактів плагіату, з процедурою подання кваліфікаційної роботи на перевірку, з правилами оформлення цитат тощо.
Дискусія виявилася насиченою та продуктивною.
Пропонуємо для ознайомлення презентації доповідачів.
Правові аспекти академічної доброчесності
Як написати кваліфікаційну роботу без плагіату